Karakter ve Skill Gelişimi
Her karakterin kendine özgü yetenekleri vardır ve bu yetenekler, “Skill Point” ile artırılabilir. Bu noktalar, seviye atladıkça veya skill point verildiğinde gelişir. Skillerin geliştirilme biçimi aşağıdaki gibidir:
- 1-20 Arası: Bu skiller, rahatça artırılabilir. 17-20 seviyeleri “Master” olarak kabul edilir.
- M1-M10 Arası: Bu skiller, Beceri Kitapları (BK) ya da Kılavuzlar kullanılarak artırılabilir. Her gün bir kitap ya da kılavuz okunabilir ve her geçişte bir kitap daha eklenir.
- M1-M2: 1 Kitap
- M2-M3: 2 Kitap
- M3-M4: 3 Kitap
- M4-M5: 4 Kitap
- M5-M6: 5 Kitap
- M6-M7: 7 Kitap (G1 ihtimali var)
- M7-M8: 8 Kitap (G1 ihtimali var)
- M8-M9: 9 Kitap (G1 ihtimali var)
- M9-M10: 10 Kitap (G1 Olur)
Beceri Kitapları ve Kılavuzlar arasındaki fark, Kılavuzların daha fazla avantaj sağlamasıdır. Bir günde daha fazla kitap ya da kılavuz okumak isteyenler, Kötü Ruh Kovma Kağıdı (EP’li item) kullanabilirler. BK okuma şansını artırmak isteyenler ise Münzevi Tavsiyesi okuyabilirler.
- G1-G10 Arası: Bu seviyelerde Ruh Taşı okumanız gerekir. Bu item, özellikle ilk birkaç sunucuda oldukça değerlidir. Ruh Taşı okurken, karakterin agresif olması gerekmektedir. 50. seviyeden sonra, agresifken ölürseniz, eşyalarınızın düşme ihtimali vardır. Ruh Taşı seviyeleri şu şekilde işlemektedir:
- G1 → G2: -1000 derece
- G2 → G3: -1500 derece
- G3 → G4: -2000 derece
- G4 → G5: -2500 derece
- G5 → G6: -3000 derece
- G6 → G7: -3500 derece
- G7 → G8: -4000 derece
- G8 → G9: -4500 derece
- G9 → G10: -5000 derece
- G10 → P: -5500 derece
Skill Gelişimi:
Her karakterin gelişimi farklıdır ve hangi skill’e öncelik verileceği, karakterin türüne göre değişir. Aşağıda karakter türlerine göre önerilen skill gelişim sıralamaları yer almaktadır:
Savaşçı – Zihinsel:
- Öncelikli olarak Güçlü Beden, ardından Ruh Vuruşu ve son olarak Şiddetli Vuruş Master olmalıdır.
Savaşçı – Bedensel:
- Öncelikle Hava Kılıcı, sonrasında Üç Yönlü ya da Kılıç Çevirme skilleri tercih edilebilir. Öfke, ikinci master olmak için gerekli değildir, özellikle mob keserken hareket hızına ihtiyaç yoktur.
Sura – Kara Büyü:
- İlk olarak Karanlık Koruma, ardından Ateş Hayaleti, son olarak Karanlık Küre gelişmelidir.
Sura – Büyülü Silah:
- Öncelikle Büyülü Zırh, sonrasında Büyülü Keskinlik ve Ejderha Dönüşü ya da Büyü Çözme skilleri geliştirilmelidir (Büyü Çözme tavsiye edilir, özellikle savaşlarda etkilidir).
Ninja – Okçu:
- Zehirli Ok ilk önce, ardından Ateşli Ok ve son olarak Tekrarlanan Atış skilleri geliştirilmelidir.
Ninja – Bıçakçı:
- İlk olarak Suikast, sonrasında Bıçak Çevirme ve Zehirli Bulut geliştirilmelidir.
Şaman – Kritikçi:
- İlk olarak Kutsama, ardından Ejderha Yardımı ve Ejderha Kükremesi geliştirilmelidir.
Şaman – İyileştirmeci:
- İlk olarak İyileştirme, ardından Yüksek Saldırı ve Şimşek Pencesi geliştirilmelidir.
Bu sistemde, karakterlerin gelişimini dikkatlice planlamak oldukça önemlidir. Doğru yetenekleri seçmek, oyun içindeki başarınızı önemli ölçüde etkileyebilir.